Bra initiativ Morphman86!
Det är sant att det blir antingen en officiell presentation eller ingen presentation på medlemsinfo-sidorna.
Jag har själv inte fyllt på min medlemsinfo ännu, fast det borde ha vart gjort för länge sedan.
Jag heter Harry, är 53 år, utbildad dekoratör, något som idag kallas för kommunikatör eller Visual Merchandiser i dag. Men nuvarande yrkestitel skulle väl vara redigerare.
Före det tog jag realexamen och sökte tre gånger in till veterinärmedicinska innan jag bytte inriktning och tog ett jobb på reservdelslagret hos Finska Ford medan jag funderade.
Efter 6 år beslöt jag att studera till dekoratör, och jobbade därefter två år bl. a. som mässuppsättare och dekoratör i Stockmanns varuhus och i ett litet varuhus i Mariehamn.
Tyckte att det blev för mycket textilskyltning och annat som inte intresserade mej så jag tog ett tillfälligt jobb som tryckare på lokalbladet, och efter ett halvår fick jag en fast anställning som grafiker och redigerare på prepress-sidan.
Det jobbet har varit intressant med både bättre och sämre perioder fram till 2007, då jag blev friställd av "ekonomiska- och produktionstekniska orsaker" som det finkänsligt heter när man sparkar äldre arbetstagare i Finland.
Har förutom jobbet pysslat med hästsport, tränat dressyr, hinderritt och fälttävlan 12 år. Och när det inte var hästar har det varit cykel. Hästsporten blev för dyr, så efter 1984 satsade jag helt på långfärdscykling och cykelträning.
Har cyklat 16 Vätternrundor och ytterligare ett halvt dussin andra liknande långlopp under åren. Därutover blir det ca. 2500 - 5000 km cykling varje år.
Första seriösa hoj köpte jag 1973 och nu har jag avverkat 6 cyklar och har kvar 6 andra cyklar, allt från retroracers, mtb, fixies, cyclocross, landsvägsracers till långfärdscyklar.
Jag tyckte att livet artade sig bra för jag har familj, en trevlig fru,tre fina barn och köpt hus, bil och annat, samt till en del gjort mej självförsörjande också utan tidningsjobbet.
Men riktigt fram hann jag inte med det projektet.
Nu har jag varit officiellt arbetslös i 2,5 år och det är rätt klart efter drygt 250 jobbansökningar att arbetsmarknaden har inget större behov av att anställa mej, en +50 typ, ens för kortare vikariat.
Genom mitt cykelintresse och föreningsengagemang har jag inte tappat kontakten med övriga samhället. Tycker också om att lyssna på musik och läsa böcker och tidskrifter på finska,svenska,engelska och tyska, samt att följa upp intressanta trådar på nätet.
Just nu ser livet inte så kul ut. Fast hus- och billånen är betalda, och snart ska folk ha sina cyklar reparerade igen när våren närmar sin