Hej,
Jag har under hela min yrkessamma liv aldrig haft någon stationär arbetsplats, utan haft olika jobb olika länge. Jag känner nu att jag vill få fast jobb på fast plats, men jag är ändå öppen på att flytta från min ort om så krävs.
Jag söker jobb i stort sett varje dag, vilket så klart börjar bli något tröttsamt. Att jag söker är att jag alltid har jobb som är under en viss lång tid. Oftast är tjänsterna via bemanningsföretag, där det "finns chans till förlängning eller rekrytering". Så hur bra jag än jobbar känns det inte som en garanti att jag blir rekryterad eller får förlängt som konsult.
Så.... Hur får jag fram budskapet att jag vill ha ett sk stationärt jobb? Samt hur får jag fram budskapet att jag är beredd på att flytta till annan ort i landet? ...utan att låta snorklig, eller liknande.
För ett år sedan sökte jag ett jobb i Uppsala. Det tar en ca 1 timme att åka dit kommunalt från Stockholm och det finns bra förbindelser, så jag ser inga problem med att pendla. Men denna arbetsgivare, jag hade sökt jobbet hos, ansåg inte att jag var kapabel till att pendla. Då vart jag lite sur, för denne kan ju inte säga vad jag är kapabel till eller inte. Att jag blev sur var inget jag gjorde sken av i samtalet med denne person, utan glatt fortsatte jag med marknadsföra mig. Jag är väl ändå den som känner mig själv allra bäst, och jag vet att jag klarar av att pendla, och till o med ta steget att flytta. Därför undrar jag hur jag kan i min ansökan få fram att jag är villig på att ta jobbet även om det är på annan ort? Att jag är beredd att pendla alternativt flytta....
Jag har sökt till många tjänster runt om i landet men avslag på min ansökan då jag bor i Stockholm. En menade att jag är tokig som söker en tjänst i annan del av landet när jag bor i storstan där allt händer.
Så nu vill jag ha hjälp med att hitta den bästa slagkraftiga slogan om att jag är villig att pendla/flytta. smile
H:Carina
--
H: Carina