Hej,
Jag är en tjej på 19 år, som är i en väldigt knivig situation just nu. Till sommaren tog jag studenten och jag har just avslutat mitt sommarjobb. Nu är jag precis inskriven på arbetsförmedlingen, då jag nu är arbetslös.
I nuläget har jag ingen ork till att arbeta alls, utan skulle behöva några månader till att hitta tillbaka till mig själv. Jag har nämligen haft en jobbig gymnasietid som tagit hårt på mig.
Jag gick en av de så kallade tuffaste linjerna med mycket stress och späckade scheman. Att jag alltid haft extremt höga krav på mig själv och min prestation, var också en del till att jag tog ut mig totalt. Jag hade dessutom mycket besvär inom familjen samt ätstörningar. Och nu till hösten, när stressen äntligen skulle lätta, gick en nära anhörig bort. För att klara av det här äter jag antidepressiva medel dagligen.
Med andra ord, jag vill ha den här hösten till att hitta tillbaka till mig själv, och till min hjälp har jag en terapeut. Just nu vet jag bara inte längre vad jag tycker är roligt, allt i mitt liv känns likgiltigt om inte meningslöst.
Arbetsförmedlingen känner inte till min situation, de vet bara att jag är arbetslös. När jag frågat hur man ska klara sig ekonomiskt om man inte får arbete, då det är extra svårt nu, får jag till svar: "Du har inte kommit hit för att få pengar, om du trodde det?".
Så, vad har ni för råd att ge mig?
Jag behöver en paus, men jag behöver någon form av inkomst också.
MVH Sarah