VMJ är en resurs för alla arbetslösa. Först ett par tips för dig från Google:

* frustrerande situation!

Forum > Allmänt > Allmänt > frustrerande situation!

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 1 av 1.
< [1]  >
Skrivet av isabelle78 12 nov 2010 22:33
Skriv ut Direktlänk
ja hur får man erfarenhet när man inte ens får chansen?? Det kan man fråga sig. Utan erfarenhet får man inte någon chans men utan chans får man ingen erfarenhet??!!! Jag förstår inte riktigt hur företag tänker!

Jag har varit utomlands en period och gjort praktik och tänkte att det skulle öka mina chanser, speciellt om det var på Europaparlamentet! Men tydligen ser ingen det utan vad de ser är att jag i stort sett har noll erfarenhet, visst lite praktikplatser här och där men enligt dem noll!

Jag har studerat på högskolan tidigare men nu kan jag inte studera på heltid eftersom jag inte får studiemedel då jag fick ta en paus då jag inte klarade en del kurser. Jag vet inte om CSN godkänner att jag kan söka igen efter ett personligt brev jag skickat till dem.

Det känns ju lite som att man är i en återvändsgränd! Kan inte studera, får inget jobb.. har noll kronor i ersättning!

Hela tiden försöker man komma med nya idéer och lösningar, men i slutändan orkar man inte! Jag skriver också bara av mig nu, för att få ut min frustration, jag vet inte vad jag ska göra längre! Det känns lite som så att jag inte hör hemma i Sverige, jag har klarat mig bättre utomlands.. så siktar nog förmodligen på jobb utomlands igen.. Jag ville iallafall göra ett sista försök här. Men det är som det är!

Ser fram emot att höra er andras åsikter och erfarenheter!

< [1]  >