VMJ är en resurs för alla arbetslösa. Först ett par tips för dig från Google:

* Herregud,sicket elende

Forum > Allmänt > Allmänt > Herregud,sicket elende

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 2 av 2.
< [1]  >
Skrivet av Timbo 13 apr 2011 00:11
Skriv ut Direktlänk

Timbo

Arbetssökande

Blev arbetslös i februari ,sist jag var arbetslös var 2002. det var en shock att anmäla sej, det var som mellandagsrean på giganten! Total kaos ,efter tre kvarts med deras innlogggning kom en kille och skulle ha ett samtal, till och början kunde han inte få in mitt yrke i systemet,efter ett frispel typ; på det här jävla stället jobbar 700 personer och ingen kan hjälpa mej!! skrek han.Sen rabblade han i ultrafart hur jag söker bidrag att börja jobba ute i EU, 2 minuter va det klart,då sa han att jag skulle skriva ut alla intyg till mitt gamla jobb på datan.Fick en tid om 4 veckor. På det mötet sa min nye arbetsförmedlare att vi aldrig kommer ses igen! jag ska få en handlingsplan på 6 mån! Vad händer? Man iser att arbetsförmedlingen har gett upp, ok det är många nu som är arbetslösa men att inte vilja veta av oss överhuvudtaget! Sen om inte detta räckte så söker ju inga företag folk längre, att sköts av uthyrningsfirmor som bara söker akademikerstudenter. Vet inte om man ska skratta eller gråta, något blir det iallafall för nu tjänar man 300 spänn om dan. Visste att det skulle bli tufft men detta är ju taget från en King novell,rena mardrömmen . Har sökt mer än 40 jobb varav 25 är gjord för mej men har bara fått 2 svar..

Skrivet av Henni 13 apr 2011 11:45
Skriv ut Direktlänk

Henni

Arbetssökande

Hej Timbo!

Jag vet ju inte vart du bor och så, men jag känner så igen detta system. Min arbetsförmedlare har inte hjälpt mig någonting. När vi har haft en träff skriver hon ut olika jobb jag kan söka, vilket är precis vad jag gör dagligen, själv. Jag behöver inte hjälp med att skriva ut jobb från platsbanken. Jag får inte praktisera, inte gå någon utbildning förrän jag går in i fas 1 och då får jag 65% av min tidigare lön, inte 80% som jag har nu. Jag kommer inte att ha råd att åka på nån praktik. Faktum är att pengarna inte kommer att räcka till räkningarna ens. Vet inte vad jag ska göra. Jag försöker jobba extra för att spara på a-kassedagarna för att slippa gå in i fas 1, men dagarna tickar på. Hur länge är detta hållbart då?

Jag önskar dig lycka till! Fortsätt söka. Ge inte upp! Låt inte dagarna gå av depression för då hamnar du snart i mitt läge. Det är bättre med a-kassa på 80% än fas 1,2,3 då du ska leva på 65%. Kämpa, kämpa, min vän!

Tips från admin: Genom att gå till medlemmens medlemsinfo (klicka på namnet) så får man veta var denna bor någonstans.
Uppdaterat: 13 apr 2011 12:13  

< [1]  >