Skrivet av Aztec 7 aug 2008 02:15
Hej!
Jag ska på mitt första möte på arbetsförmedlingen där jag ska visa hur många jobb jag har sökt. Om jag inte har sökt nog bra så tappar jag a-kassan och det vill jag verkligen inte göra.
Jag har ringt till deras telefon service och frågat men dom kunde inte säga nått alls, bara att det var olika på person till person.
ni som har varit med, hur många räcker så att säga?
Jag har sökt på 4 jobb nu och har haft en månad och 1 vecka på mig. ska dit väldigt snart nu så jag vill veta om jag ska panik söka eller inte :/
är väldigt orolig.
MVH
Skrivet av Bengt 7 aug 2008 10:49
Omöjligt att säga hur de bedömer idag. Reglerna har ju stramats åt.
Tycka kan man dock; a-kassan och deras "poliser" på arbetsförmedlingen måste ju rimligtvis ge folk en chans. De får väl faktiskt ange ett minsta antal sökta jobb över viss tidsperiod i förväg, inte i efterhand tycka att det var ett jobb för lite sökt så vi stryper a-kassan. Skulle du råka ut för det, överklaga!
--
Admin på Vi Mellan Jobben
Skrivet av kicsun 10 aug 2008 09:55
Hej!
Jag har sökt över 50 jobb (inkl intresseanmälningar) på 2,5 månader och ändå så är min handläggare in och försöker "styra" mej. Men glöm inte att din handläggare är till för dej lika mycket som för arbetsgivarna. Ställ krav på din handläggare, be denna höra sej för hos arbetsgivare för din räkning. Det är det som AF är till för, bl a. Glöm inte att du kan byta handläggare om du inte är nöjd med den du har.
MVH
--
Kicsun
Skrivet av Aztec 29 aug 2008 21:53
ahh det visade sig att de inte hade så sjuka krav som jag var rädd för. Skönt :)
tack för svaret bengt.
wow 50 jobb :O
imponerande!