VMJ.se > Forum > Allmänt > Allmänt > Ang Arbetslöshet!

Du hittar denna tråd på http://www.vmj.se/forum/f7t179s1.html

Not Ang Arbetslöshet!

Skrivet av Rickard_Oxe 20 aug 2009 13:36
 
Hej!

Jag heter Rickard Gustafsson och är 27 år gammal och bor hos mina föräldrar nu.

Jag befinner mig på ett jobb där jag enbart är visstidsanställd och där jag inte trivs det minsta och så länge jag har det kommer det bli mycket svårt att söka lägenhet.

Är det någon här som har tips på hur jag kan komma vidare?

Till saken hör att jag har låg självkänsla efter 9 års mobbing samt att jag levt ett liv av överätning och flykt från verkligheten.

Jag känner att nu när kosten fungerar så vill jag vidare men eftersom att jag undvikit utmaningar under så lång tid i mitt liv så vet jag inte hur jag skall bestämma mig för jobbsökningen.

Det finns aldeles för mycket utbud att välja mellan..

Jag känner att jag är på väg in i väggen totalt men om jag bara får stöd så kan jag undvika denna vägg..

Någon här som har tips på hur jag kan komma vidare?

Kan man inte sammla en grupp som ses och jobbar tillsamans med att söka jobb och som sedan stöttar varandra.

Tack på förhand för svar..


Med vänliga hällsningar


Rickard Gustafsson
 
Skrivet av Bengt 20 aug 2009 14:16
 
Du skulle verkligen behöva få en sådan jobbcoach av arbetsförmedlingen som många får numera.
Läs broschyren "Vill du ha stöd av en jobbcoach?".
Där står att kravet är att "du är arbetslös eller riskerar att bli arbetslös", för att du ska kunna få en jobbcoach. Kontakta dock en handläggare på arbetsförmedling och tala om saken. Håll då fast vid att du "riskerar att bli arbetslös". Använd också din problembild, som du berättar här, som extra motiv för att du bör få en jobbcoach.
I broschyren står också att jobbcoachen kan starta en sådan grupp som hjälper varandra som du efterfrågar. Att starta en sådan grupp helt på egen hand kan nog bli svårare.

/Bengt

--
Admin på Vi Mellan Jobben
 
Skrivet av ste7fan 29 sep 2009 10:51
 
Jag har nu läst "Vill du ha stöd av en jobbcoach?"

En sådan smörja.

Kunde inte dessa lycksökare i arbetslöshet visa upp sina resultat i stället.

Almänna råd och till intet förpliktigande löften kan de hålla för varandra i stället.