VMJ är en resurs för alla arbetslösa. Först ett par tips för dig från Google:

* Arbetsförmedlingen står inför förändringar

Forum > Arbetslöshet > Arbetsförmedlingen > Arbetsförmedlingen står inför förändringar

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 3 av 3.
< [1]  >
Skrivet av Bengt 29 jan 2019 22:20
Skriv ut Direktlänk

Bengt

Arbetsgivare

(Admin)

Enligt januariavtalet, uppgörelsen mellan S, MP, C och L, ska Arbetsförmedlingen förändras radikalt och myndigheten står inför en mycket stor neddragning av verksamheten. Istället för Arbetsförmedlingen ska privata företag stå för egentliga jobbförmedlingen, och Arbetsförmedlingen ska bli en ren övervakningsmyndighet.
Vad tycker och tror ni om detta?
Min uppfattning har redan tidigare varit att Arbetsförmedlingen mest och i första hand fungerat som "A-kassepoliser", några jobb att dela ut har de faktiskt inte haft. Jag är dock mycket skeptiskt till att kommersiella företag heller kommer att ha några jobb att dela ut. Söka jobb på bästa sätt får man nog faktiskt göra själv, om det ska bli något. Det kanske andra tror annorlunda om? Jag tror också att Centern och Liberalerna har underskattat det komplexa och tidsödande i att vara "A-kassepoliser" (det ska ju Arbetsförmedlingen fortsatt vara). Men men, vi får se...

/Bengt

--
Admin på Vi Mellan Jobben

Skrivet av Johan-Dahlman 19 dec 2020 21:44
Skriv ut Direktlänk
Jag tycker likt dej att det inte kommer att märkas någon som helst skillnad mot idag då arbetsförmedlingen enbart ägnar sej åt kontroll av rätt (läs inte för hög) ersättning betalas ut.

Någon hjälp eller stöd för dom som behöver det existerar inte idag ej heller förmedling av arbeten.

Dom bemödar sej inte ens att informera om vad som sker vid tex utförsäkring,erbjuder någon åtgärd eller kurs/utbildning.

Avskriver personer som arbetssökande mot dennes medgivande och uppenbara svårigheter att på egen hand ordna ett arbete eller utbildning.

Listan kan göras hur lång som helst över hur dom gravt misskött sitt uppdrag som myndighet och istället enkom ägnat sej åt att hjälpa A-kassorna att inte betala ut ersättning.

Så dom kan lägga ner helt och hållet då dom inte fyller någon som helst funktion för oss arbetslösa i frågan om att hitta ett arbete, vilket torde vara deras huvudsakliga uppgift och inget annat.

eller är det bara jag som tycker så?

Skrivet av AleksShamles 20 maj 2021 15:03
Skriv ut Direktlänk

AleksShamles

Arbetssökande

gooood idea

< [1]  >