Efter att ha blivit klassad som funktionshindrad, det vill säga jag kan inte ta vilket jobb som helst pga hälsoskäl så blev jag flyttad till arbetsförmedlingen rehab och kom genast i kontakt med en arbetspsykolog och fick större möjligheter att få hjälp till en praktikplats. Det har varit otroligt bra.
Jag fick en praktikplats där jag trivdes jättebra. Arbetade med att söka information, strukturera upp deras material och sitta i receptionen.
Det finns ett par nackdelar också. Det ledde inte till något arbete där, de har satt i system att ha praktikanter och jag är lite tveksam till vad jag tycker om det och inkomsten jag fick var 28:-/h före skatt pga att jag inte är berättigad till a-kassa. Jag tycker att det är sjukt att man får så lite pengar. Jag fick försörjningsstöd för att klara mig så jag har alltså jobbat heltid för existensminimum. Det var fortfarande givande, men det är ändå dåligt tycker jag. Summan man får när man praktiserar borde vara en summa som det går att leva på vare sig man är berättigad till a-kassa eller inte.