VMJ är en resurs för alla arbetslösa. Först ett par tips för dig från Google:

* Ams Projekt FIVE

Forum > Arbetslöshet > Arbetsmarknadsåtgärder > Ams Projekt FIVE

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 1 av 1.
< [1]  >
Skrivet av Anders2 21 feb 2009 20:22
Skriv ut Direktlänk

Anders2

Ospec medlem

Hej!

Efter att jag blev uppsagd från min arbetsplats i Falun pga arbetsbrist i början av låg konjukturen.

Gick arbetslös och efter ca 4 månader blev jag inskriven i AMS praktik projekt kallat "five" där det går ut på att man själv ska söka sin praktik genom att ringa och åka ut till företagen och fråga efter praktik, utan någon direkt hjälp av dom "handläggarna" på FIVE, Har nu varit med i projektet i ca 1.5 månader utan något resultat har ring och besökt företag men utan resultat samma svar överallt, vi har inte tid att ha en praktikant med oss, eller så är svaret att dom har nog att se till så att dom har arbete till sina ordinarie anställda. Har samtalat med min "handläggare" om detta men fick då en mindre "utskällning" om att ja var oengagerad och inte tjatade på företagena mera, men i min mening så om det kommer någon till ett företag som säger nej å sen ska tjata sig till att få praktik där , då kommer man inte ligga bra till i chefens ögon. Då har han/hon bara en till att se till att hålla sysselsatt. Måste säga att AMS åtgärder för ungdomar inte alls är så pass bra som dom skulle kunna vara. Finns inga utbildningar eller dom som finns har max 30 platser när det finns tusentals arbetslösa! Och Five projektet kan ju lägga ner omgående då det inte är till någon nytta utan kostar bara en massa skattepengar.

< [1]  >