VMJ är en resurs för alla arbetslösa. Först ett par tips för dig från Google:

* vad jag gör

Forum > Jobbmöjligheter > Söka jobb på egen hand > vad jag gör

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 1 av 1.
< [1]  >
Skrivet av isabelle78 12 nov 2010 22:16
Skriv ut Direktlänk
Jag har nyligen registrerat mig på denna sida och tycker det är intressant att ta del av all information och höra andras erfarenheter.

Jag har själv nu varit arbetslös sedan i augusti då jag kom hem efter 5 månaders praktik på Europaparlamentet i Luxemburg. Nu blev det som att börja om igen!
jag har sedan en tid tillbaka en jobbcoach på företaget Antenn och det har hjälpt mig väldigt mycket. Man får hjälp med CV och personligt brev och kanske information om saker som man inte har tänkt på tidigare. Det är gruppmöten och seminarier och annat. Här har jag fått information att det är viktigt att veta om de dolda jobben. Det är där man har störst chans! Om man kanske inte har en riktigt hög utbildning och den höga kompetens som de flesta arbetsgivare kräver idag. Jag har aldrig tidigare tänkt på det här med dolda jobb. Jag har sökt alla jobb via platsbanken men har alltid väntat förgäves eftersom jag aldrig fått chansen. Jag har undrat vad som är fel på just mig? Nu vet jag att det är otroligt många som söker jobb via annonser och det gör att det är väldigt små chanser att bli kallad på intervju. Söker man istället de dolda jobb som man hittar så ökar ens chanser. Det är mycket som handlar om kontakter i dagens samhälle. Nätverkskontakter, att man ska vara medveten om vilka man känner och om de kan komma med tips och råd eller vidarebefodra mitt CV.

Via antenn får jag på hemsidan och på min sida där veta vilka dolda jobb som finns tillgängliga, det är bara de som har jobbcoacher på Antenn som kan söka dessa jobb som finns på hemsidan. Det känns ju lite bättre för då vet jag att mina chanser ökar!

Jag har alltid registrerat mig på alla bemanningsföretag som finns men har aldrig fått komma på någon intervju där, förmodligen för att jag inte alls har det som krävs. Men då tänker man som så att om de ser MIG om jag går dit eller pratar med dem.. Kan det ändras då? Det har jag gjort, men jag vet inte om det har ökat mina chanser.

Det viktiga är iallafall att man inte ska ge upp! jag har varit nära att ge upp många gånger för jag får ju aldrig chansen!!! Men jag vet att nångång kommer det vända!

Lycka till allihop!

Isabell

< [1]  >