Du använder AdBlock eller liknande tillägg i din webbläsare! Undanta AdBlock för domän vmj.se Det finns kostnader för sajten, nu står andra för dina kostnader.
VMJ är en resurs för alla arbetslösa. Först ett par tips för dig från Google:
Dagens datum: 2023-12-09 Dagens namn: Anna
Vi Mellan Jobben Mötesplats för dig som väntar på nästa jobb
Jag har ett par olika idéer om företag som jag skulle kunna starta, men jag har ingen som helst koll på vad saker och ting kostar, regler, lokaler, marknadsföring. Och då känns steget, till att alls börja fundera seriöst, ganska långt.
Ja, det är mycket man behöver sätta sig in i om man ska starta eget. Jag rekommenderar att du går någon form av starta-eget-kurs. Då ingår grundläggande bokföringskunskap i en sådan också. Du får också stöd på en sådan kurs för att göra en kalkyl över allt som behövs och dess kostnader.
/Bengt
Är det sådana kurser som arbetsförmedlingen har? Jag har för mig att en bekant ville gå en sådan kurs, men att hon bara fick göra det om det säkert skulle leda till att hon startade eget, vilket jag tycker verkar konstigt. Det kan man ju inte veta förren man vet vad det innebär. Vet inte om detta är något jag missuppfattat eller om det är så.