VMJ är en resurs för alla arbetslösa. Först ett par tips för dig från Google:

* Ond cirkel

Forum > Arbetslöshet > Arbetslöshetskassan > Ond cirkel

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 2 av 2.
< [1]  >
Skrivet av Tufft 10 jan 2013 08:35
Skriv ut Direktlänk

Tufft

Arbetssökande

(Åtgärder från Soc och AF men dom kan inte reglerna, tillbaka till ruta ett!)

Jobba i 6 mån få 300:-/dag inte 80% av din lön, Det blir soc i alla fall!

Det är många som går in i arbete med hjälp både från företag och kommunal inrättningar för att bli själv försörjande och tror att om dom jobbar i 6 mån får personen en självförsörjande ekonomi (80% av månads lön)när arbetsvillkor är uppfyllt men vad dom flesta inte vet är följande.
(Denna information undanhålls!)
Anser det är orimliga krav att arbeta 100%/mån i ett år, kan ej vara sjuk, samma som när Sjukkassan skicka cancer sjuka till arbetsförmedlingen, Orimligt förfarande.
(Frågan är varför man ska vara med A-kassan när man ändå får gå till Soc..en ersättning på 300:-/dag klarar man inte sig på)
(samhällshjulet fungera inte under rimliga villkor med vilseledande information som ligger till skyldigheter att ges till individen)

C.C.
Hej Anders,

Jo, jag kan hålla med om att det kan vara svårt att sätta sin in i alla regler....

Arbetsvillkoret måste vara uppfyllt, 6 månaders arbete med minst 80 timmars arbete. Men för att få ut full ersättning måste man ha arbetat 176 timmar samtliga 12 månader inom ramtiden och tjänat över 18 700 kr.

Mvh, Karoline

Skickat: 2013-01-08

Från: Karoline Larsson, Alfa-kassan
--------------------------------
Varför var med A-kassa, bort kastade pengar, du måste hitta ett kontrakt eller anställning på minst 1 år och jobba varje dag 100% för att kvala till 80% av lönen.
Får du jobb inom det kommunala kan du bara glömma A-kassa, för låg lön!!

A-kassa är bara till för rika = hög månads lön 25-30tusen/mån som kan fixa en 80% ersättning på 6månader = arbetsvillkor.

Jag hoppar av A-kassan nu ska jag till Socialen resten av mitt liv och bli Svenne Blatte!

Skrivet av jenfer 12 maj 2013 17:35
Skriv ut Direktlänk

jenfer

Ospec medlem

illa att det är på detta vis....
kan vara där snart igen i träsket...
orkar inte, vill inte. Dessa visstidsanställningar....

< [1]  >