VMJ är en resurs för alla arbetslösa. Först ett par tips för dig från Google:

* Lätt att bli negativ

Forum > Allmänt > Allmänt > Lätt att bli negativ

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 1 av 1.
< [1]  >
Skrivet av WorkFromHome 26 okt 2008 12:56
Skriv ut Direktlänk

WorkFromHome

Ospec medlem

Hej! När man gått arbetslös en längre tid är det lätt att hamna i ett negativ tänk. Man funderar kanske på om man överhuvudtaget kommer tilbaka till arbetslivet, om det går att hitta en arbetsuppgift man trivs med och, inte minst; få bra betalt för det jobb man gör. Jag har själv erfarenhet att vara mellan olika jobb. Det som fungerade bra för mig, var att 1)hålla kvar rutinen med att gå upp i tid på morgonen, 2)använda en del av ledigheten till att motionera, och 3)vara utomhus. Dessa 3 faktorer gjorde att jag mådde bra både fysiskt och psykiskt, och blev då en mer attraktiv person på arbetsmarknaden. Detta kan man ochså kombinera med mera aktivt arbete med att utveckla sig själv. Komma på vad man faktiskt vill här i livet. Jag har lyssnat en hel del på Kjell Enhager, tycker han är en lysande inspiratör. Just detta att sätta på pränt hur man vill ha det 1-3-5 år framöver kan ge dig en peil på i villken riktning man skall leta efter jobb och sysselsättning. Lycka till med den egna utvecklingen och jobbjakten!

< [1]  >