Det är märkligt att det finns arbetslöshet, när det finns så mycket vi kan göra. Ett problem är att man inte får göra något för då passar man inte i de ramar som finns uppsatta på hur man skall göra när man är mellan två jobb.
Det som egentligen är förvånande är att alla som är mellan två jobb inte samlas och gör något ihop som kan ge jobb på sikt. Det finns massor som är ogjort och nya idéer kommer varje dag. Själv har jag 10-15 på hyllan men saknar något bollplank eller någon som kan vara med. Visst man kan gå till Almi, nyföretagare mm men då skall det till affärsplaner, finansiering, produktionslokaler, bokföring (jag kan räkna upp massor av saker som är ett måste).
Internet är väl bra men lite för publikt, en bra idé på nätet och det finns många som vill vara med som kanske har bättre förutsättningar än jag, just nu.
Och detta med ålder, idag vill man anställa säljare som nyss har slutat skolan och har 5-10 år erfarenhet. En säljare över 40 år får inget jobb, normalt sett har man 20-30 år kvar på marknaden och all denna erfarenhet som inte utnyttjas.
Hur kommer vi vidare?
/Anders