VMJ är en resurs för alla arbetslösa. Först ett par tips för dig från Google:

* deprimerad

Forum > Allmänt > Allmänt > deprimerad

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 3 av 3.
< [1]  >
Skrivet av Diana 12 apr 2010 12:40
Skriv ut Direktlänk

Diana

Arbetssökande

Idag är det riktigt trist att bara gå här hemma! Hur svårt kan det va att få ett jobb?? Jag är deprimerad!!!!

Skrivet av Onceagain 20 apr 2010 08:07
Skriv ut Direktlänk

Onceagain

Ospec medlem

Hej Diana

Vissa dagar är det tuffare än vanligt. Såna dagar då man känner sig ganska under isen och nedtryckt och kanske tom värdelös eftersom ingen verkar vilja anställa oss. Såna dagar är helt normala och det ska man få tillåta sig att ha. Det är en process att ha blivit och fortsatt är arbetslös. Jobbet och arbetskamrater är en väldigt viktig del i vårt liv.

Jag befinner mig på olika sajter för att få lite omväxling och kanske kunna snacka bort en stund med någon. Denna sida är ju eg perfekt eftersom vi alla befinner oss i samma situation men det blir väl inte så att man direkt tar kontakt med någon annan.

Du får gärna höra av dig till mig om du vill. Jag "pratar" gärna bort en stund via VMJ.

Ha det bra så länge

Onceagain

Skrivet av kaupilla 25 apr 2010 10:29
Skriv ut Direktlänk
Hej Diana.
Jag har varit arbetssökande över ett år, efter drygt 30 år inom industrin. Visst går humöret och tilltron om framtiden upp och ner i olika perioder. Det är nog rätt naturligt.
Men jag försöker att använda positiva termer; inte arbetslös utan arbetssökande, försöka hitta något i tex en platsannons som kan stämma in på mig och trycka på just det vid ansökan, vara "nyfiken på" och använda tex internet för att utveckla kunskapen.
Som arbetslös har jag omvärderat mig själv, min omgivning och samhället flera gånger om. Coachen jag hade sa att "jag kan inte hjälpa dig mer, för du gör ju allting rätt men har bara inte haft en rätta turen". Så kände jag det också, redan innan han sa det.
Nu är jag ute på timvik ibland, och ev ett timvik till på annat ställe. Så håll ut, snart kommer din tid också. Fortare än du kan ana. Lycka till!
//Gunsan

< [1]  >