VMJ är en resurs för alla arbetslösa. Först ett par tips för dig från Google:

* Samarbete?

Forum > Allmänt > Allmänt > Samarbete?

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 3 av 3.
< [1]  >
Skrivet av Kara 23 jun 2010 15:44
Skriv ut Direktlänk

Kara

Arbetssökande

Hej på er!

Jag har varit arbetslös i stort sett hela mitt liv och för länge sedan slutat försöka få ett nytt jobb, men jag börjar bli väldigt trött på status quo. Det jag inte förstår är att det finns så många som är arbetslösa och i knipa och att vi inte samarbetar. Vi skulle till exempel kunna starta upp företag, bilda LETS communities osv. Finns det något intresse för det här?

Kramar

Kara

Skrivet av Bengt 24 jun 2010 10:51
Skriv ut Direktlänk

Bengt

Arbetsgivare

(Admin)

Hej Kara,

Det är bra att du försöker få folk att samarbeta.
En sak tänkte jag på när det gäller företagande, som du nämner, som gör det lite svårt. A-kassornas regler tillåter inte att du bedriver näringsverksamhet och samtidigt har a-kassa. Tyvärr så blir det problem redan då du startar, utan att du har fått någon inkomst av verksamheten. Det är ett problem både för den som ensam ska starta eget och om några tillsammans vill starta ett företag, just att man inte kan jobba igång en verksamhet, utan inkomstuttag, och behålla a-kassan under tiden. Den enda möjligheten är att först få det man vill göra sanktionerat av Arbetsförmedlingen, brukar kunna bli vissa lättnader i dessa regler för den som går en starta-eget-kurs via dem.

/Bengt

--
Admin på Vi Mellan Jobben

Skrivet av kendo 16 aug 2010 11:48
Skriv ut Direktlänk

kendo

Arbetssökande

onsdag 23 juni 2010, kl 15:44 skrev Kara
Hej på er!

Jag har varit arbetslös i stort sett hela mitt liv och för länge sedan slutat försöka få ett nytt jobb, men jag börjar bli väldigt trött på status quo. Det jag inte förstår är att det finns så många som är arbetslösa och i knipa och att vi inte samarbetar. Vi skulle till exempel kunna starta upp företag, bilda LETS communities osv. Finns det något intresse för det här?

Kramar

Kara

Hej. Låter som en väldigt bra ide. Vad är LETS communites för något?

< [1]  >