Är "egentligen" arbetslös men läser nu under sommaren lite sommarkurser på distans och tar studielån. Jag har en högskole-examen uttagen men inom ett lite "udda" område som är svårt att få jobb inom. Förra hösten och alltså nu i somras har jag läst kurser igen för att göra något och för att återuppliva minnet lite. I våras var det tal om att jag skulle ut på arbetspraktik. Jag har pratat med en arbetsgivare och det är nu ok för dem att jag börjar en praktik till hösten när jag läst sommarkurserna. Men det kunde AF inte lova så jag vet inte hur det blir med den saken.
Nu funderar jag på om jag ska läsa ytterligare kurser till hösten eller om jag ska försöka mig på praktiken. Jag har kommit in på kurser till hösten också och en av dem är till nytta för mig som det känns. Känner mig ganska tveksam till praktik egentligen. Har småbarn och det blir ju heltid på dagis med extra barnomsorgstaxa mm mm. När man har en anställning kan man ju förhandla om tider, har rätt att gå ner till 75% osv. Som praktikant kan man inte påverka! Har ni erfarenhet av praktik och gav den er något? Jobb, kontakter osv?