Arbetslös sen 6 månader. Mår jättedåligt av det. Har en stor familj, hus osv så det finns alltid nåt att göra. Och finns det inte det så hittar jag på nåt bara för att hålla paniken borta. För panik och gråt blir det ofta...
Mannen har bra jobb, vännerna har jobb och inte finns det nån som jag verkligen kan prata med om hur illa det känns för mig för de förstår verkligen inte. Vilket dock inte hindrar dem från att komma med käcka råd...
Nu är frågan vad jag ska göra. Fortsätta söka jobb i samma bransch som förut (stor konkurrens, få jobb, inte alls bra framtidsutsikter) eller satsa på nåt helt annat?
Skulle gärna utbilda mig men har redan flera års högskolestudier och får inte mer studielån. Så vad gör man då när drömjobbet som ger jobb och bra framtid kräver 5 års utbildning?
Ja, jag vet inte. Känner mig ensam med funderingarna, hoppas på att det finns någon här som åtminstone känner igen lite av det jag skriver om.
trodde aldrig att jag skulle bli arbetslös, har ju bra erfarenheter, utbildning och allt. Men det spelar visst ingen roll. Känner mig maktlös och väldigt lessen.