VMJ är en resurs för alla arbetslösa. Först ett par tips för dig från Google:

* Tips på att spara

Forum > Allmänt > Off topic > Tips på att spara

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 6 av 6.
< [1]  >
Skrivet av Linden 18 nov 2015 11:38
Skriv ut Direktlänk

Linden

Arbetssökande

Hej! Jag undrar vad för tips ni har på att spara pengar i vardagen? Typ använda sig utav kampanjer och erbjudanden! Skulle vara bra med en tråd där man kan få tips på små enkla saker man kan tänka på för att få ner priserna lite på inköp.

Skrivet av Bengt 18 nov 2015 23:06
Skriv ut Direktlänk

Bengt

Arbetsgivare

(Admin)

onsdag 18 november 2015, kl 11:38 skrev Linden
Hej! Jag undrar vad för tips ni har på att spara pengar i vardagen? Typ använda sig utav kampanjer och erbjudanden! Skulle vara bra med en tråd där man kan få tips på små enkla saker man kan tänka på för att få ner priserna lite på inköp.
Det finns förstås många olika spartips - men någon av det mest aktuella tycker jag är detta:
- Abonnemang! 1. Läs alltid HELA kontraktet innan du skriver på något abonnemang. 2. Räkna alltid ut hela årskostnaden för ditt tilltänkta abonnemang inklusive alla avgifter du kan se i kontraktet kommer att komma. Först därefter skriver du på om du fortfarande vill det (troligen inte). ...och en sak till, säg ALDRIG "ja" till någon som helst telefonförsäljare. Aldrig. Säg bara NEJ, NEJ, NEJ...

/Bengt

--
Admin på Vi Mellan Jobben
Uppdaterat: 18 nov 2015 23:07  
Skrivet av Linden 26 nov 2015 16:08
Skriv ut Direktlänk

Linden

Arbetssökande

onsdag 18 november 2015, kl 23:06 skrev Bengt
Det finns förstås många olika spartips - men någon av det mest aktuella tycker jag är detta:
- Abonnemang! 1. Läs alltid HELA kontraktet innan du skriver på något abonnemang. 2. Räkna alltid ut hela årskostnaden för ditt tilltänkta abonnemang inklusive alla avgifter du kan se i kontraktet kommer att komma. Först därefter skriver du på om du fortfarande vill det (troligen inte). ...och en sak till, säg ALDRIG "ja" till någon som helst telefonförsäljare. Aldrig. Säg bara NEJ, NEJ, NEJ...

/Bengt

Tack, väldigt bra tips! Känns som att det har blivit en uppswing av telefonförsäljare igen.

Jag hittade en rabattsida som jag tänkte testa nu som heter ****** ! Det verkar vara helt gratis så tänkte att jag tipsar om den här till fler som vill spara en slant.

Admin: Länk till kommersiell sida raderad. Posta inga sådana länkar i vårt forum!
Uppdaterat: 26 nov 2015 16:21  
Skrivet av shellieluella 22 feb 2016 15:17
Skriv ut Direktlänk

shellieluella

Arbetssökande

För min del så fick jag sätta stop på mitt onlinespelande då jag hade tömt kontot ex antal gånger pga det.

Jag har skapat en sida vid namnet slutspelat.nu som är till för att hjälpa folk som är som mig, jag har varit där och haft samma problem tidigare och jag hoppas innerligt att detta når någon i samma situation.

Kram och gud välsigna er!

Skrivet av Matilda_J 15 aug 2016 17:33
Skriv ut Direktlänk

Matilda_J

Ospec medlem

Jag ska verkligen skärpa mig när det kommer till inköpen. Jag handlar nästan allt i en liten närbutik, bara för att jag ofta promenerar förbi den. Allt är så dyrt där så man köper bara det allra nödvändigaste, fast varje dag...

Skrivet av patriknils 15 feb 2017 20:04
Skriv ut Direktlänk

patriknils

Ospec medlem

Hej Linden,
Jag har bra tips. Jag köper ofta kläder på asos, miinto, ellos eller någon annan butiker. Dyra kläder ska man köpa billigt. Jag hittade en rabatt som t.ex ************** så kostar det ju inte så många kronor.

Admin: Länk till kommersiell sida raderad. Posta inga sådana länkar i vårt forum!

--
med vänliga hälsningar
Uppdaterat: 15 feb 2017 20:27  

< [1]  >