Jag sitter och läser diverse forum och insändare angående arbetslöshet och a-kassa. Snacka om snevridna åsikter och tankar. Jag ruttnar på dessa besserwissers som tror att bara för att man är arbetslös och går på a-kassa så lever man toppliv och blir svinrik på kuppen. Hu vilka galningar. Men jag tänker såhär att "dessa människor har aldrig varit inne i snurren och har då ingen erfarenhet av systemet och hur det är att leva under den pressen som det faktisk skapar".
Man träffar inga andra människor mer än familjen (icke att förakta) men den sociala biten är rätt viktig ändå. Man lever på småpengar, kan inte få den livskvalité som man förtjänar, man är orolig om man överhuvudtaget kommer att få ett nytt jobb, och man är ständigt påpassad av AF (beror oxå lite på hur man själv är), men man får inte göra någonting för att förbättra sin situation under tiden man går på a-kassa för ska man t ex läsa två eller tre kurser på distans måste man ta studielån. AF kan inte erbjuda någon som helst vettig sysselsättning medan man är arbetssökande. Ja ja får väl hoppas att alla dessa varsel på arbetsmarknaden inte blir verkliga uppsägningar. Och att mina kurser ger mig arbete när jag är klar. Ska plugga fem kurser i vår med studielån.
Alla ni som är arbetsökande: Lycka till och ge inte upp!!!! God Jul och gott nytt år!
--
Blueeye70