VMJ är en resurs för alla arbetslösa. Först ett par tips för dig från Google:

* Hur hittar man personer som vill jobba?

Forum > Allmänt > Allmänt > Hur hittar man personer som vill jobba?

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 7 av 7.
< [1]  >
Skrivet av JohannaGRC 15 nov 2010 13:59
Skriv ut Direktlänk
Avatar

JohannaGRC

Arbetsgivare

Jag jobbar på ett försäljningsföretag här i Stockholm och söker nu duktiga driva säljare. Jag vet att det finns ett X antal personer i denna stad som inte har något jobb, ändå är det svårt att hitta bra personer. Där jag jobbar finns det massa jobb och framför allt utvecklingsmöjligheter.

Hur/vart hittar man personer som vill jobba? Någon som har något bra tips vart jag kan leta?

Gå in på xxx.xxxx.xx för att läsa mer om företaget eller maila mig på johanna@grcc.se.


Edit av Admin: Webbadress raderad, se reglerna. Intresserade besöker medlemsinfo för JohannaGRC.
Uppdaterat: 15 nov 2010 14:50  
Skrivet av PratPunkten 16 nov 2010 10:53
Skriv ut Direktlänk
Avatar

PratPunkten

Arbetsgivare

jag instämmer. Vart finns de som vill jobba?
Mitt företag erbjuder enkelt och bekvämt uppdrag hemifrån 24/7 svara i telefon när inringande konsument ringer för support.

Jag trodde faktiskt att vi skulle få in fler intressenter...

Anna PratPunkten

--
PratPunkten Rekytering
jobb@pratpunkten.se
 
Skrivet av frucouscous 17 nov 2010 13:25
Skriv ut Direktlänk
Avatar

frucouscous

Arbetssökande

Har varit inne på Pratpunktens hemsida. Jag lägger inga moraliska aspekter på att ha ett jobb som innebär att prata sex med främmande människor, men alla kanske inte känner sig bekväma i den situationen. Kan vara en orsak till att "det inte finns några som vill jobba" trots att de är arbetslösa och därför borde hoppa på allt som erbjuds.Samma sak med telefonförsäljning alla är inte "hungriga säljartyper" som med ett visst mått av påträngande attityd saluför varor/tjänster.
 
Skrivet av PratPunkten 30 nov 2010 22:48
Skriv ut Direktlänk
Avatar

PratPunkten

Arbetsgivare

:) Tror faktiskt att du slog huvet på spiken MEN vi kan erbjuda mycket mer än att "prata sex med främmande människor" ;)
Och man kanske ska testa innan man dömer ut "jobbet".

--
PratPunkten Rekytering
jobb@pratpunkten.se
 
Skrivet av Harryupp 3 dec 2010 22:19
Skriv ut Direktlänk
Avatar

Harryupp

Arbetssökande

Kommer med ett erbjudande som folk inte tackar nej till!

Det är många som blir förvånade hur tufft det är att vara telefonsäljare till exempel. De tider du hittar någon i andra ändan har dom inte tid att höra säljsnack eller vill inte höra nåt säljsnack över huvudtaget.

Med diverse snacktjänster kan det vara tvärtom. De tider som kunderna ringer upp vill kanske inte DU SJÄLV alla gånger prata med dom. De är fulla, påtända, snedtända och kanske avvisade och ensamma eller samtidigt arga och lessna.

Men det är väl bara för er att vara tydliga med era arbetsvillkor och vilka löneförmåner de som jobbar för er med att kommersialisera sin "fritid". Visa pengarna så nappar det nog säkert bättre.
 
Skrivet av madamehussein 26 okt 2013 22:27
Skriv ut Direktlänk
Avatar

madamehussein

Arbetssökande

Johanna:

Säljjobb känns väldigt avskräckande för de som inte sysslat med det innan. Dessutom vill snart sett alla nuförtiden ha "tidigare erfarenhet med telefonen som arbetsredskap" eller hur de nu väljer att formulera det.

Sedan vet jag många arbetsgivare gärna vill du stannar ett längre tag. Skulle gladeligen hoppa mitt flumprogram och jobba någonstans fram tills vårterminen t.ex, men thatäs it, sedan måste jag satsa på någonting långsiktigt.

Pratpunkten:

Kan bara prata för mig själv här...kan inte vara bestämd och sätta gränser helt enkelt. Kan man inte det ska man inte jobba med sex heller!

Sen är väl arbetsmarknaden för killar lite dålig också :P
 
Skrivet av blueeye70 9 dec 2013 12:41
Skriv ut Direktlänk
Tror att sådana jobb känns oseriösa oavsett vad ni än säger och att det ofta är på provisionsbasis och det vill inte folk ha. De vill ha ett seriöst jobb med fast inkomst och trygghet. Svårare än så är det faktiskt inte. Jag skulle själv inte hoppa på ett sånt jobb. Inget konstigt faktiskt. Mycket möjligt att ni är seriösa vad vet jag? Men som sagt tror jag att folk resonerar som jag skrivit ovan.

--
Blueeye70
 

< [1]  >