VMJ är en resurs för alla arbetslösa. Först ett par tips för dig från Google:

* Lista över företags mailadresser

Forum > Jobbmöjligheter > Söka jobb på egen hand > Lista över företags mailadresser

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 3 av 3.
< [1]  >
Skrivet av alarian 19 sep 2011 17:57
Skriv ut Direktlänk
Avatar

alarian

Arbetssökande

Hej,

Ganska enkelt ställer jag frågan.
Någon som har en aning om hur man skulle kunna hitta eller sammanställa en lista på företags e-mailadresser (helst som går till HR).

Gärna inom önskad branch.

Känns helt meningslöst att ställa en fråga på den här sidan egentligen men jaja, varför inte.
 
Skrivet av Bengt 19 sep 2011 20:23
Skriv ut Direktlänk
Avatar

Bengt

Arbetsgivare

(Admin)

Inte är det meningslöst att ställa frågan. Frågar man aldrig lär man inte få några svar.

Tyvärr är nog svaren du kan få i detta fall ganska nedslående för dig. Det korta svaret är: Det finns inte.
Det långa svaret är: Det finns förstås en del samlingar av e-postadresser, även branschindelade, men ingen lägger ut det någonstans för allmän beskådan. Det är "e-mailmarknadsförare" (ofta kallade "spammare" av gemene man) som har dessa listor och kan tillhandahålla dem mot betalning. Det du som vanlig privatperson kan använda är förstås Eniro.se, och gå till "Företag" där och välja bransch och eventuellt region. Då får du en lista med företag, men måste sedan klicka på "Mer information" på vart och ett för att få fram e-postadress.

/Bengt

--
Admin på Vi Mellan Jobben
 
Skrivet av alarian 20 sep 2011 06:31
Skriv ut Direktlänk
Avatar

alarian

Arbetssökande

När jag sökte jobb i Karlstad gick jag in på www.compare.se och skickade en allmän ansökan till samtliga företags kontakt-mail. Jag fick 14 intervjuer och 4 jobberbjudanden, mitt i semestern.

Jag vill göra samma sak här hemma i Stockholm helt enkelt, men hittar inte något motsvarande compare.se för IT-branchen här.
 

< [1]  >