Gah så trött man blir då man är trött men ändå inte kan sova.
tredje natten i rad. Jag är som ett kolli på dagen då jag ändå tvingar upp mig i tid (vid sju) för att inte förvärra problemet för att sedan gå över trötthetsstadiet in i något annat stadie.
Håller med dig om att undvika bemanning så gott det går, så länge man är ute på längre uppdrag är det bättre men det är aldrig någon garanti att det håller. Dessutom så beror det på stället man är uthyrd till hur de är.
NÄ,ersättning för ideellt arbete får man inte, var snarare om man fick jobba ideellt och det verkar man ju få om man skickar in "handlingar" (vad för handlingar det nu är)
Röda korset borde väll även ta in de som jobbar ideellt och inte bara långtidssjukskriva?
Får kolla med grannen imorgon ang. kattpensionatet.
Helgen var riktig pissig.
Morfar gick bort på lördagen och på söndagen får jag veta att kompisarnas (två systrar) mamma ramlade i trappen i fredags, slog i huvudet, fick blödningar och avled på söndagen
Mamma grälar med sina syskon ang. morfars begravning då de tänker ekonomiskt och mamma tänker på morsfars vilja.
Att pengar ska styra en sådan sak!! Hemskt! Hjärtlöst.
Fasar för begravningen då ingifta fröken perfekt kommer med sitt låtsats medlidande och hånleende.
Inte nog med att begravningar är jobbiga i sig, att behöva träffa henne gör det ännu värre. Avskyr människan!
Hon ser så mycket ner på arbetslösa, som om vi vore något "pack att skämmas över"
Hoppas att du får jobbet du sökte! Någon gång måste det ju lossna tycker man.
Jobbar extra som kontaktperson och idag var det träff för de som jobbar som kontaktperson. I kommunen jobbar 840st som kontaktperson och det kom 7. Seriöst, sju!! Riktigt dåligt.
Där träffade jag iaf en som jobbar som arbetsförmedlare men då mot de som har handikapp, men han sa att arbetsmarknaden är svår och att uttrycket "det finns jobb för alla, bara man söker" är ren bullshit. Helt underbart att höra, en bekräftelse på att man inte är helt slut i huvudet.
Skulle kunna skriva massa men blir så långt att läsa så får spara lite till nästa gång
Ha en skön helg! eller hoppas helgen var bra, om du läser detta efter helgen.