Lördag, solen skiner lite och jag har vaknat på helt fel sida.
Hade två vänner här igår och blev så otroligt besviken på dem då vi diskuterade jobb. Lätt för dem att säga då både har tillsvidare men löner som en annan aldrig skulle få (jo, om man jobbade 150% kanske)
Jag tycker faktiskt att det är bra att dra en gräns på vad för jobb man söker. Men så tjatar de om att "oftast kräver de mer i annonsen än vad de gör"
Ja, det gör det nog men gränsen måste ju dras! Annars kan jag ju lika gärna söka chefsjobb!
Jag har ingen högskoleutbildning som de har. De ha aldrig varit arbetslösa, för den så har snarare arbetsgivaren jagat dem och gett dem högre lön då de pratat om att byta jobb.
Att få dem att förstå min verklighet är svår.
Den ena är min bästa vän, jag fyller år och ska ha fest, men kommer inte komma bara för att två andra inte kommer, hon vågar inte komma om inte de kommer. Världens snällaste människa men oxå den fegaste. Jag blir ju ledsen!
Men hon skulle aldrig erkänna att hon inte kommer pga det.
Idag blir det fika med vänner, en av dem har det värre än mig, hemsk att säga men det får mig att må lite bättre, att träffa någon som är i en svårare situation. Tyvärr (om man får säga så) så har hon en hjärnskada som gör att hon inte fattar situationen hon är i *s*
Efter det blir det fika hos min mans mormor och morfar, världens snällaste men sicka trugare de är! Det förstår verkligen inte nej.
Sen em/kväll ska min man grilla med jobbet.
Jag ska hem, lägga mig under täcket och gråta över pissiga livet som man lever.
usch, vad neggo jag känner mig idag men mår verkligen inte bra.
Hoppas att du kunnat sova bättre inatt. Känner igen det där med sömnlösa nätter

Bra med spontanansökningar, den dagen de behöver så kanske de ringer, då slipper de sätta ut annons
Hoppas du får en fin helg!